bor

幸好所有人的快乐都是转瞬即逝的

【上海碎片:上海三日游日记】


0⃣️

Mi deseo es violento.

So the delight I receive is violent. 

The whole process is a revelry and plain, pale aching void after.

Nirvana , Shanghai.


1⃣️【11.11 20:40】

I thought I could write many things about Shanghai, but actually I didn’t . Shanghai is not a place I planned to travel, it chose me. It is an end for infinite pain, but not a start for something new. 

I have said that pain was my resource of writing, but I felt no pain when I was at Shanghai. It was like that you fell in love with your dream boy but didn’t care about how he felt about you. Shanghai is a dream, always was, always will.( and also New York and Paris😊)

Gossip girl is a love letter to New York, maybe someday I will be capable of making something about Shanghai.

Insecure, vulnerable, desperate, stressed.

It contains all my unresolved emotions, my cheerful feelings deep in my heart, and it fires my expectations of life. 


3⃣️下面是一些思想碎片:

【11.11 15:37】

上海对我来说是逃避现实的桃花源

站在外滩发了好久的呆

睁开眼睛不敢相信 前几天我还为太多事情发愁 此刻的我面对黄浦江可以什么都不想


活在这里可能会很压抑吧


看到帅气的男男女女 会有一种普通的自己配不上繁华大上海的感觉


无论在上海还是武汉还是别的地方


时间就是会被吞噬啊


可能我只是看到了上海的美丽外表 可是它好美

似乎能包容一切

它也能包容我吗


【11.11 21:24】

上海应该是一座里程碑 它默默地鼓励了我两个月 在这两个月我经历了太多感受 我无法描述自己对这个地方是什么感情:救命稻草、桃花源、梦想

还是意识到还有很大很大的世界来碾压我的一生。


在考试之前,我在脑海中练习过无数次我如何向过去的两个月告别,但我现在坐在回学校的地铁上却说不出一点酷酷的告别语句。


是应该说 我西语水平终于从小学程度提高到高中水平了

是应该说 我心中的大石头终于落地了 

还是应该说 “welcome to hell of new level”

狂欢之后的平静 我不能接受 


Eso es todo.(这是oral tarea 1的一句必背结语,更像是跳舞后优雅谢幕,我用在此处,是热泪盈眶地挥手道别了。)

评论(7)

热度(9)